Plackarton utazunk
Szibériába és tovább

Plackarton utazunk
Szibériába és tovább

Az örökkévalóságnak olajszaga van

Oroszország falfirkái

2014. szeptember 16. - Nyeznajka

„Jelcin él” – jött szembe a felirat egy távhővezetéken még Moszkvában, aminek vélt vagy valós aktuálpolitikai és társadalomkritikai felhangjain jót mulattam magamban, de blogoló turista kötelezettségeimet feledve botor módon továbbsétáltam. Aztán amikor egy pár óra múlva azt olvastam egy reklámtáblán, hogy az „Örökkévalóságnak olaj-szaga van” végre gyanút fogtam, hogy tendenciával van dolgunk, jó lesz odafigyelni. Annál is inkább, mert a csiricsáré grafitik ritkán gyönyörködtetnek, az elmés falfirkákat viszont nagyon szeretem, még a Coelho-s közhelyekkel is elnéző vagyok, szívesen feltételezek róluk egy kis iróniát. A váratlan kinyilatkoztatások és szokatlan gondolatok pedig kifejezetten hajlamosak napokig velem ragadni. 

Nem tudom, hogy az oroszok szellemesebb falfirkálók-e, mint a világ más népei, például lehet, hogy csak kevesebb időt töltenek a falak tisztántartásával. Az viszont biztos, hogy ezelőtt soha nem töltöttem egy hónapot új városok felfedezésével vagy falfirka-fotók készítésével, ezért biztos részrehajló vagyok. A lényeg, hogy nagyszerű szórakozás volt az út során figyelni és fényképezni az orosz néplélek eme bölcsességeit.

IMG_2048.JPG

Karmajavítási útmutató:

1. Lakjál jól

2. Aludd ki magad

3. Hallgasd a csendet

4. Légy szerelmes

 

IMG_2041.JPG

Puskin szeret téged! (Bár sajnos nem kizárt, hogy a felirat a költőóriás nevét viselő jekatyerinburgi szórakozóhelyet reklámozza).

IMG_2020.JPG

A 18-ból 10-et ismerek, a 18-ból 10-et szeretek. A névtelen kazanyi farfirkász ízlése nagyszerű.

IMG_2022.JPG

A második kozmikus sebesség definíciójának első panele. A másodikat barbár módon lefestették.

IMG_2044.JPG

Elszállni a széllel és gyökeret verni. Őrület, hogy az egyetlen google találat a szövegre, egy másik falfirka.

IMG_2012.JPG

A szerelmes üzenetek és leánykérések külön műfajt képviselnek, nemhogy külön posztot, de egész blogot lehetne nekik szentelni. A legtöbb azért nem különösebben izgalmas, de ez az 55 emelet magasságból megtekinthető ötlépcsőház fesztávolságú alkotás azért megdobogtatta a szívemet. 

IMG_2045.JPG

Az örökkévalóságnak olaj szaga van.

IMG_2047.JPG

Szerelmesvers

IMG_2046.JPG

Más nem is kell

A kellően artsy hatás kedvéért, a képeket a Hipstamatic applikációval készítettem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://plackart.blog.hu/api/trackback/id/tr76701659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása